به گزارش مشرق، احمد شهریاری با بیان اینکه در ابتدای فصل اسپانسر 45 میلیارد تومانی برای باشگاه استقلال پیدا کرده بود اما مورد موافقت امیر رضا خادم قرار نگرفت، اظهار داشت: در مقطعی که بحث اجاره برند دو باشگاه بزرگ پایتخت مطرح بود ابتدا برند باشگاه پرسپولیس با رقم 30 میلیارد تومان به یک شرکت اجاره داده شد و از آنجا که ما در هیئت مدیره باشگاه استقلال بودیم دوست داشتیم در چنین شرایطی یک اسپانسر خوب برای این باشگاه پیدا کنیم.
وی ادامه داد: یک مجموعه خوب علاقمند بود اسپانسر باشگاه استقلال شود و ما پیگیریهای لازم را در این مورد انجام دادیم که متأسفانه با استقبال خوبی از سوی مسئولان وزارت ورزش مواجه نشد.
عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال تصریح کرد: در ابتدا دوستان اعلام کردند که به دنبال اسپانسر 30 میلیارد تومانی هستند و بعد که ما موافقت کردیم این رقم را تا 45 میلیارد بالا بردند. این در شرایطی بود که پرسپولیس به عنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان با اسپانسر 30 میلیارد قرارداد بسته بود و قاعدتاً استقلال نمیتوانست اسپانسری با قراردادی بیش از این رقم، پیدا کند.
شهریاری تأکید کرد: با این حال ما با اسپانسری که رقم عقد قرارداد با آن تقریباً 45 میلیارد تومان بود، توافق کردیم که حتی خادم رقم را تا 50 میلیارد تومان بالا برد که این مسئله با تعجب همه مواجه شد. در جلسه با خادم گفتیم که این چه وضعیت قیمتگذاری و چه برخوردی است که شما دارید. نکته عجیب اینکه وقتی در مورد شرایط هیئت مدیره از خادم سوال کردیم او گفت: حداکثر 2 نفر از 9 نفر با اسپانسر است که در این شرایط عملا اسپانسر هیچ دخالتی نمیتواند در مدیریت باشگاه داشته باشد.
وی یادآور شد: گفتیم وقتی اسپانسر تا این مبلغ هزینه می کند باید در تصمیمگیریها تاثیرگذار و در هیئتمدیره اکثریت با آنها باشد. در حقیقت قرار بود برند اجاره داده شود و بحث واگذاری نبود. ضمن اینکه قرار نبود مجمع هم تغییر کند و فقط یکی دو سال برند باشگاه اجاره داده میشد.
عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال یادآور شد: به گودرزی گفتم این روش اجاره برند باشگاه استقلال مناسب نیست و احتمال اینکه با بالا رفتن قیمت شاهد سقوط آن باشیم زیاد است که در نهایت این اتفاق هم رخ داد و با اسپانسر 20 میلیارد تومانی توافق حاصل شد که همه ما تعجب کردیم.
شهریاری خاطرنشان کرد: روش واگذاری اشکال داشت. درستش این بود که ابتدا اجاره برند دو باشگاه اعلام رسمی میشد و شرکتهایی که مایل بودند پپیشنهادات خود را پس از بررسی شرایط در داخل یک پاکت بسته اعلام میکردند. ضمن اینکه ما با دوستان دیگری از جمله شفیعزاده و پرهام هماهنگ کردیم به شیوه کنسرسیوم عمل کنیم که خادم در یک حرکت سریع همه را کنار زد و با اسپانسری با رقم 20 میلیارد تومان و 10 میلیارد کمتر از پیشنهادات ارائه شده به توافق نهایی دست پیدا کرد.
وی افزود: اگر با همان روش قانونی که اشاره کردم اقدام میکردند و داوطلبان پیشنهادات خود را از طریق پاکت دربسته ارائه می دادند، این شرایط پیش نمیآمد. در این روش امکان اینکه تخلفات اداری صورت گرفته باشد زیاد است و در معملات اینچنینی باید حق بیتالمال هم در نظر گرفته میشد که به نظر اینطور نیامد.
شهریاری در پایان گفت: در همه جای دنیا وقتی شرکتی اسپانسر میشود اعلام رسمی کرده و مقاصد و اهداف خود را در این سرمایهگذاری اعلام میکند. اسپانسری که ما آورده بودیم برای اجرای برنامههای خود و نحوه درآمدزایی برنامههای زیادی داشت اما اسپانسری که آوردند سابقه روشنی نداشت و مشخص نکردند با چه اهداف و منافعی برند باشگاه استقلال را اجاره کردهاند. به هر حال وقتی شرکتی برای اسپانسر شدن 20 میلیارد هزینه میکند قطعا دنبال درآمدزایی هم است اما مشخص نشد اهداف اقتصادی آنها چه بوده است.
وی ادامه داد: یک مجموعه خوب علاقمند بود اسپانسر باشگاه استقلال شود و ما پیگیریهای لازم را در این مورد انجام دادیم که متأسفانه با استقبال خوبی از سوی مسئولان وزارت ورزش مواجه نشد.
عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال تصریح کرد: در ابتدا دوستان اعلام کردند که به دنبال اسپانسر 30 میلیارد تومانی هستند و بعد که ما موافقت کردیم این رقم را تا 45 میلیارد بالا بردند. این در شرایطی بود که پرسپولیس به عنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان با اسپانسر 30 میلیارد قرارداد بسته بود و قاعدتاً استقلال نمیتوانست اسپانسری با قراردادی بیش از این رقم، پیدا کند.
شهریاری تأکید کرد: با این حال ما با اسپانسری که رقم عقد قرارداد با آن تقریباً 45 میلیارد تومان بود، توافق کردیم که حتی خادم رقم را تا 50 میلیارد تومان بالا برد که این مسئله با تعجب همه مواجه شد. در جلسه با خادم گفتیم که این چه وضعیت قیمتگذاری و چه برخوردی است که شما دارید. نکته عجیب اینکه وقتی در مورد شرایط هیئت مدیره از خادم سوال کردیم او گفت: حداکثر 2 نفر از 9 نفر با اسپانسر است که در این شرایط عملا اسپانسر هیچ دخالتی نمیتواند در مدیریت باشگاه داشته باشد.
وی یادآور شد: گفتیم وقتی اسپانسر تا این مبلغ هزینه می کند باید در تصمیمگیریها تاثیرگذار و در هیئتمدیره اکثریت با آنها باشد. در حقیقت قرار بود برند اجاره داده شود و بحث واگذاری نبود. ضمن اینکه قرار نبود مجمع هم تغییر کند و فقط یکی دو سال برند باشگاه اجاره داده میشد.
عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال یادآور شد: به گودرزی گفتم این روش اجاره برند باشگاه استقلال مناسب نیست و احتمال اینکه با بالا رفتن قیمت شاهد سقوط آن باشیم زیاد است که در نهایت این اتفاق هم رخ داد و با اسپانسر 20 میلیارد تومانی توافق حاصل شد که همه ما تعجب کردیم.
شهریاری خاطرنشان کرد: روش واگذاری اشکال داشت. درستش این بود که ابتدا اجاره برند دو باشگاه اعلام رسمی میشد و شرکتهایی که مایل بودند پپیشنهادات خود را پس از بررسی شرایط در داخل یک پاکت بسته اعلام میکردند. ضمن اینکه ما با دوستان دیگری از جمله شفیعزاده و پرهام هماهنگ کردیم به شیوه کنسرسیوم عمل کنیم که خادم در یک حرکت سریع همه را کنار زد و با اسپانسری با رقم 20 میلیارد تومان و 10 میلیارد کمتر از پیشنهادات ارائه شده به توافق نهایی دست پیدا کرد.
وی افزود: اگر با همان روش قانونی که اشاره کردم اقدام میکردند و داوطلبان پیشنهادات خود را از طریق پاکت دربسته ارائه می دادند، این شرایط پیش نمیآمد. در این روش امکان اینکه تخلفات اداری صورت گرفته باشد زیاد است و در معملات اینچنینی باید حق بیتالمال هم در نظر گرفته میشد که به نظر اینطور نیامد.
شهریاری در پایان گفت: در همه جای دنیا وقتی شرکتی اسپانسر میشود اعلام رسمی کرده و مقاصد و اهداف خود را در این سرمایهگذاری اعلام میکند. اسپانسری که ما آورده بودیم برای اجرای برنامههای خود و نحوه درآمدزایی برنامههای زیادی داشت اما اسپانسری که آوردند سابقه روشنی نداشت و مشخص نکردند با چه اهداف و منافعی برند باشگاه استقلال را اجاره کردهاند. به هر حال وقتی شرکتی برای اسپانسر شدن 20 میلیارد هزینه میکند قطعا دنبال درآمدزایی هم است اما مشخص نشد اهداف اقتصادی آنها چه بوده است.